Dia pergi tinggalkan aku

Tuesday, November 27,02:44 | notes
Assalamualaikum
Dah hampir 6 bulan hidup nie sunyi , tanpa Dia yang dulu sentiasa ada di sisi.. Sebelum nie,boleh lah bermanja-manja sikit...sekarang ? Dia tk ada ..dia pergi tinggalkan aku sorang-sorang , tiada teman untuk meluahkan masalah, tempat meluahkan kesedihan dan kepiluan..

Benar, hati aku sungguh berat untuk membenarkan dia pergi meninggalkan aku .. Bagi aku, dialah segalanya , dia lebih memahami aku, malah dia juga sentiasa memberi sokongan terhadap aku ketika aku mengeluh kegagalan .. dan dia sentiasa memberikan senyuman terhadap aku ketika aku bersedih menghadapi kepiluan.. Tapi kini,semuanya tiada..

Walaupun jasad jauh dari pandangan mata , walaupun tiada lagi mendengar suara yang sentiasa berbisik di telinga , tetapi aku tidak putus mendoakan agar dia di sana sentiasa tabah hadapi dugaan hidup, dan sentiasa di pelihara kesihatannya.. Hanya kenangan yang mampu membuatkan aku tersenyum bahagia ketika merindui dia tetapi hakikatnya, aku sedih kerana tiada lagi dia untuk aku ketika ini..

Ya allah ,
sampaikanlah salam rinduku buat si Dia sehingga aku menjadi kerinduannya...
Kau peliharalah hubungan ini daripada zina..
Andai benar dia adalah jodoh ku , maka kau permudahkanlah..
Tetapi sekiranya tidak ,
maka kau kuatkanlah hati kami berdua
untuk menjalani hari-hari yang mendatang :')


p/s : jiwang juga aku nie ? hehe .. doodle credit : Sis Comel

0 ringankan tangan untuk menaip: