Misteri : Anak Patung Bawah Bumper Kereta ?

Sunday, March 25,16:25 | 2 notes
pelik ? tapi tu lah hakikatnya..
eyra ade perasan orang letak anak patung kat bawah kereta...kadang rasa macam,sayang nya buat anak patung macam tuh...hahaha..kalau ye pun tak suka kat ank patung,pergilah buang..nie buat hiasan kat bawah bumper kereta..
tapi,di sebalik patung dan bumper,ade kisahnya sendiri..sangat misteri dn tak berape menakutkan..
kejadian ini hanya berlaku di thailand...
menurut kepercayaan thailand,mereka mengantungkan anak patung di bawah bumper kereta adalah bertujuan untuk mengelakkan diri diganggu oleh roh-roh kemalangan di tempat kawasan yg mereka lalu terutamanya  roh kanak-kanak..
terlalu nak ikut gaya org,smpaikan tak tahu kenape,bagaimana,tujuan benda tersebut..kan?
orang cakap "trend"..

 
Sabda Rasulullah saw Bermaksud: “Siapa yang menyerupai suatu kaum, maka dia termasuk sebahagian daripada Mereka” (Riwayat Abu Daud).

sumber : ping busuk

p/s : eyra cuma smpaikan je..sekadar untuk pengetahuan...diri eyra pun belum tertegur lagi..hehehe....

2 ringankan tangan untuk menaip:

Dayz said...

aunty dayz cerite yg kt KL rmai je org wt cmtu.. ad smpai ltk ptong rnhke kt bumper tu.. huh! mnakutkn~ o_O

eyra syahira said...

@Dayztahu xpe..tp,npe ltk bwh kereta ?? hehe..nk kate smart..em,th laa ~_~