Punca Blog Berat

Saturday, December 17,05:13 | notes

Assalamualaikum...baru je selesai jalan-jalan dalam blogger tadi....
semua nye cute miut and canggih-canggih...sorry sebab blog aku tak secantik awak semua.... *baru lagi dalam dunia blog nie ..... ^_^

aku dah tawu kenapa blog kita jadi LOADING atau BERAT ........ patut laa blog slow semacam....macam tuan dia punya kawan..huhuhu ..


1.Terlalu banyak Widget ..
widget tu ape? ala,yg tambah-tambah ADD GADJET tu laa...sebab tu laa blog jadi berat...aku pernah gak laa letak animasi tu..corak ini..memang loading gile....tapi bile dah buang mana yg tak penting...ringan sikit laa...lagi simple,lagi cantik.... ^_^ ..tak yah letak widget yg tak penting mcm JAM,ANIMASI ... kalau boleh,elakkan la...memey la cantik..tapi tu sebab kowg nye blog berat 

2.Jangan Upload terlalu banyak GAMBAR ..
ala...gambar yg kat side bar tu..tak kisa laa...janji gambar.....kalau tak nak lambat..jangan letak banyak-banyak k?

3.Kurangkan jumlah Entry ..
kalau bule..letak la setakat 2 atau 3 je entry...nia pun salah satu sebab loading..
Selepas aku bace tips-tips nie dan aku pun ikut....alhamdullillah..blog aku da tak sarat dan loading cm dulu...hehehehe......... ^_^ .. 

0 ringankan tangan untuk menaip: